Ulotki reklamowe – formaty, rodzaje papieru, wzory, ceny

ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe to najczęściej wykorzystywany sposób promocyjny zarówno w rozwijających się oraz dobrze prosperujących firmach. Ulotki to sposób na przejrzyste przedstawienie oferty produktu, którego uniwersalność i design ma zachęcić klientów do zakupu. Na całokształt ulotki składa się format, rodzaj papieru oraz wzór – to właśnie odpowiedni dobór tych elementów pozwoli na przykucie uwagi oraz zainteresowanie danym produktem. Wymiary ulotek reklamowych powinny być optymalne dla dłoni, papier wytrzymały, a ogólny wydźwięk pozytywny oraz przyjemny dla oka.

Formaty ulotek

Wielofunkcyjne ulotki reklamowe, muszą mieć optymalny format – zbyt mały rozmiar ogranicza ilość zamieszczonych informacji i może łatwo się zgubić, z kolei zbyt duży jest niewygodny w przechowywaniu. Najpopularniejsze są ulotki reklamowe prostokątne, jednak coraz większą popularność zyskują te o składanej konstrukcji – taki format jest idealny do przedstawienia dużej ilość informacji na małym formacie. Nieco mniej popularnym, ale ciągle wykorzystywanym rozwiązaniem są ulotki kwadratowe lub te o niestandardowych kształtach.

Rozmiary ulotek

Ulotki najczęściej wykonuje się w rozmiarach arkuszy, zgodnie z międzynarodową normą ISO 216. Drukarnie online oferują ulotki od formatu A7 do A3. Odpowiednie formaty mają następujące długości:

  • A7 – 74 x 105 mm
  • A6 – 105 x 148 mm
  • A5 – 148 x 210 mm
  • A4 – 210 x 297 mm
  • A3 – 297 x 420 mm

Coraz większą popularnością cieszą się ulotki formacie DL (99 x 210 mm), które stanowią 1/3 formatu A4. Są to typowe ulotki składane w formacie A4, złożone dodatkowo na 3 części.

Najpopularniejsze formaty i rodzaje druku

Do najczęściej wykorzystywanych formatów broszur reklamowych zalicza się A5, A6 i DL, jednak to właśnie format A5 jest najbardziej uniwersalny – przekazuje najważniejsze informacje w zachęcający sposób, który odpowiednio rozmieszczony, nie zajmuj dużo przestrzeni.

Zobacz także:  Fotoobrazy ze zdjęć - Twoje zdjęcia na płótnie canvas

Po wybraniu formatu ulotek, należy zastanowić się czy interesuje nas nadruk po jednej, czy po obu stronach. Nadruk dwustronny oferuje znacznie więcej miejsca na treść, jest to jednak droższe rozwiązanie. Ulotki jednostronne są nieco tańsze oraz pozwalają na mniejsze zużycie papieru, co przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego. Jedyną wadą druku jednostronnego jest mniej miejsca do zagospodarowania, przez co należy umieścić tylko najważniejsze informację.

Jaki papier na ulotki wybrać?

W przypadku sezonowych kampanii z niskim budżetem najlepiej wybrać papier offsetowy 90 g – cena nie będzie szczególnie wysoka a najważniejsze informacje trafią do klienta. Papier offsetowy charakteryzuje się lekkością i jest bardziej ekologiczny. Do uzyskania bardziej gustownego efektu należy postawić na papier kredowy, min.170 g- ulotki wykonane z tego materiału są bardziej wytrzymałe, a większa grubość chroni przed rozerwaniem.

Papier ekologiczny (niepowlekany)

Nie zawierają dodatkowych polepszeń, typu pokrycie lakierem lub folią. Ulotki na papierze ekologicznym są przyjazne dla środowiska i łatwe w recyklingu, co ma szczególne znaczenie dla firm ceniących produkcję zgodnie z naturą.

Papier offsetowy

To rodzaj papieru o charakterze niepowlekanym, najczęściej wybieranym do produkcji ulotek i broszur. Tego typu papier jest odporny na mikrouszkodzenia, jednak w porównaniu z papierem powlekanym jest on mniej trwały.

Papier kredowy

Jest stosowany do wydruku ulotek, mających za zadanie zwrócić uwagę odbiorcy. Gramatura od 130 do nawet 300 g zapewnia niezwykłą trwałość i sztywność. Warstwa pigmentu, którą pokryta jest ulotka gwarantuje unikalny wygląd, ponadto jest ona bardzo przyjemna w dotyku.

Najpowszechniejsze wzory w produkcji ulotek

Ulotki z projektem to rozwiązanie dla osób, które chcą mieć pewność, że ulotka będzie zawierać wszystkie potrzebne informacje oraz zachwyci designem, nawet najbardziej wymagającego klienta. Drukarnie online zapewniają szeroki wybór stylów, które z łatwością można dobrać do oferowanego na ulotce produktu lub usługi. Ulotki do salonów piękności są projektowane w stylu glamour, natomiast warsztaty budowlane stosują stonowane barwy i proste figury geometryczne. Grono specjalistów stara się opracować najefektywniejsze rozwiązanie, dopasowane do danej branży, wszystko po to aby przedstawić pełną ofertę i zachwycić dbałością o detale.

Zobacz także:  Druk cyfrowy - co to jest? Jak działa drukarnia cyfrowa

Ile kosztuje wydruk ulotki?

Na cenę ulotki wpływa wiele czynników, m.in: rodzaj papieru z jakiego jest wykonana, nakład oraz to czy nadruk ma znajdować się po jednej czy po obu stronach ulotki. Cena ulotek waha się od kilku do kilkudziesięciu groszy za sztukę, a wraz ze wzrostem nakładu, cena spada. Najlepszym rozwiązaniem jest wydruk jednej partii ulotek. Drukarnie online w porównaniu do drukarni stacjonarnych, charakteryzują się szybszym oraz tańszym wydrukiem, dlatego jest to świetne rozwiązanie dla osób z ograniczonym budżetem. Przykładowo cena 5000 szt. ulotek, wyniesie 10 groszy za sztukę, natomiast cena 500 szt. ulotek wyniesie 17 groszy za sztukę.

Przeczytaj także